• 74724 Kadıkoy, Istanbul
  • + (90) 0212 - 0216
  • www.ibb.gov.tr/

Tuesday, December 4, 2012

Spice Bazaar ( Mısır Çarsısı ) Eminonu


Mısır Çarşısı, Eminönü'nde Yeni Camii'nin arkasında ve Çiçek Pazarı'nın yanındadır.
 İstanbul'un en eski kapalı çarşılarından biridir. Aktarlarıyla meşhur bu çarşıda halen
 tabii ilaçlar, baharat, çiçek tohumları, nadir bitki kök ve kabukları gibi eski geleneğine 
uygun ürünlerin yanı sıra; kuruyemiş, şarküteri ürünleri, değişik gıda maddeleri
 satılmaktadır. Mısır çarşısı pazar günleri de açıktır.

 


Bizans zamanında Makro Envalos adında bir çarşının aynı yerde bulunduğu rivâyet
 edilmektedir. Bugünkü yapı, 1660 yılında Turhan Sultan tarafından Hassa baş mimarı
 Kâzım Ağa'ya yaptırılmıştır. Önceleri Yeni Çarşı ya da Vâlide Çarşısı olarak anılan ve 
rivâyete göre Mısır'dan alınan vergilerle inşâ edilen çarşı, 18. yüzyıldan sonra bugün 
bilinen adıyla anılmaya başlanmıştır. 1691 ve 1940'ta iki büyük yangın tehlikesini atlatmıştır. 
Çarşı, son olarak 1940-1943 yılları arasında İstanbul Belediyesi tarafından restore edilmiştir.


Yeni Cami'nin yanında yer alan L şeklindeki yapının altı kapısı bulunmaktadır. Bunlardan 
biri Haseki Kapısı'dır. Bunun üstündeki kısım iki katlı olup üst katta zamanında 
mahkeme olup esnafın kendi arasında ve halkla sorunları çözülürmüş

 
The Spice Bazaar, (Turkish: 'Mısır Çarşısı', or Egyptian Bazaar) in Istanbul, Turkey is 
one of the largest bazaars in the city. Located in Fatih, in the neighborhood of Eminönü, 
it is the second largest covered shopping complex after the Grand Bazaar.


 There are several documents suggesting the name of the bazaar was first "New Bazaar". 
The building was endowed to the foundation of the Yeni Mosque, and got its name
 ("Egyptian Bazaar", Turkish: Mısır Çarşısı) because it was built with the revenues from
 Egypt. The word mısır has a double meaning in Turkish: "Egypt" and "maize". 
This is why sometimes the name is wrongly translated as "Corn Bazaar". The bazaar was
 (and still is) the center for spice trade in Istanbul, but in the last years more and more
 shops of other type are replacing the spice shops. 


The building itself is part of the külliye of Yeni Mosque, and rents from the shops within 
was intended to help pay for the upkeep of the mosque. The structure was designed by 
the chief court architect Koca Kasım Ağa, but completed by architect Mustafa in 1660.


The Spice Bazaar is an “L”-shaped building, consisting of 88 vaulted rooms, almost all of 
which are now divided into an upper and lower story. Monumental gateways are at the 
ends of both halls, with chambers above each entrance way. The main entrance is in the 
southwest corner, facing the Yeni Mosque.




Origin Wikipedia ..

Visitors

Flag Counter

Follow on FaceBook

Google+ Badge